Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 102 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,8 %42,7 %1 094 00096 %
Yle TV211,2 %7,6 %1 024 00090 %
Yle Teema2,4 %3,0 %775 00068 %
Yle Fem1,5 %2,1 %722 00063 %
Yle yhteensä59,9 %55,3 %1 102 00096 %
MTV311,4 %16,0 %1 033 00090 %
Sub1,5 %1,7 %714 00062 %
AVA1,3 %0,9 %534 00047 %
C More Total1,9 %0,6 %133 00012 %
MTV yhteensä16,1 %19,1 %1 055 00092 %
Nelonen5,5 %7,6 %954 00083 %
Jim2,0 %2,2 %664 00058 %
Liv1,5 %1,7 %612 00053 %
Hero1,1 %1,6 %496 00043 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %53 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,6 %1 017 00089 %
TV51,2 %1,3 %654 00057 %
Kutonen0,9 %0,8 %485 00042 %
Frii1,4 %1,7 %466 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0002 %
TLC0,5 %0,5 %324 00028 %
Warner Bros. Discovery5,3 %5,1 %810 00071 %
STAR Channel1,3 %1,0 %464 00041 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %414 00036 %
Disney Finland3,2 %2,5 %599 00052 %
Music TV0,3 %0,2 %35 0003 %
Muut4,8 %4,3 %646 00056 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 102 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.