Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 656 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %29,0 %3 806 00073 %
Yle TV211,7 %9,8 %3 821 00073 %
Yle Teema2,7 %3,0 %2 395 00046 %
Yle Fem1,2 %1,7 %1 921 00037 %
Yle yhteensä46,1 %43,5 %4 345 00083 %
MTV310,8 %14,4 %3 763 00072 %
Sub3,7 %4,3 %2 802 00053 %
AVA1,8 %1,5 %1 881 00036 %
C More Total2,0 %0,7 %555 00011 %
MTV yhteensä18,4 %20,9 %4 122 00079 %
Nelonen9,7 %12,4 %3 722 00071 %
Jim2,8 %2,8 %2 435 00046 %
Liv2,5 %2,8 %2 244 00043 %
Hero1,4 %1,8 %1 680 00032 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %341 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,6 %4 071 00078 %
TV52,0 %1,9 %2 348 00045 %
Kutonen1,9 %1,7 %2 000 00038 %
Frii1,6 %1,7 %1 501 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %142 0003 %
TLC0,8 %0,6 %1 216 00023 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,6 %3 097 00059 %
STAR Channel2,8 %2,0 %2 117 00040 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 688 00032 %
Disney Finland5,4 %3,9 %2 636 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %227 0004 %
Muut5,4 %4,4 %2 077 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 656 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.