Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %27,3 %1 848 00072 %
Yle TV213,1 %11,9 %1 904 00074 %
Yle Teema2,8 %3,0 %1 247 00048 %
Yle Fem1,2 %1,6 %994 00038 %
Yle yhteensä45,1 %43,8 %2 122 00082 %
MTV39,6 %12,8 %1 846 00071 %
Sub4,2 %5,1 %1 447 00056 %
AVA1,3 %1,1 %896 00035 %
C More Total2,3 %1,0 %300 00012 %
MTV yhteensä17,4 %19,9 %2 014 00078 %
Nelonen9,6 %12,1 %1 830 00071 %
Jim2,9 %2,8 %1 250 00048 %
Liv1,6 %1,9 %1 049 00041 %
Hero1,3 %1,7 %860 00033 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,2 %199 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,7 %1 994 00077 %
TV52,0 %1,9 %1 187 00046 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 140 00044 %
Frii1,2 %1,3 %769 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %87 0003 %
TLC0,4 %0,3 %571 00022 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,8 %1 544 00060 %
STAR Channel3,2 %2,2 %1 163 00045 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %955 00037 %
Disney Finland6,6 %4,5 %1 404 00054 %
Music TV0,4 %0,2 %115 0004 %
Muut6,5 %5,1 %1 133 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.