Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %31,3 %1 766 00068 %
Yle TV215,4 %8,0 %1 833 00071 %
Yle Teema1,9 %2,2 %1 078 00042 %
Yle Fem0,8 %0,9 %780 00030 %
Yle yhteensä47,9 %42,3 %2 068 00080 %
MTV311,7 %15,3 %1 846 00071 %
Sub3,2 %3,6 %1 406 00054 %
AVA1,2 %1,2 %925 00036 %
C More Total1,3 %1,0 %262 00010 %
MTV yhteensä17,5 %21,0 %2 012 00078 %
Nelonen9,3 %11,7 %1 847 00072 %
Jim2,7 %2,8 %1 170 00045 %
Liv1,6 %2,0 %975 00038 %
Hero1,5 %2,4 %828 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %186 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %20,1 %2 014 00078 %
TV52,0 %2,1 %1 183 00046 %
Kutonen2,6 %2,4 %1 053 00041 %
Frii1,0 %1,0 %762 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %96 0004 %
TLC0,4 %0,4 %572 00022 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,4 %1 573 00061 %
STAR Channel2,9 %2,6 %1 099 00043 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %865 00033 %
Disney Finland5,9 %4,8 %1 333 00052 %
Music TV0,5 %0,3 %135 0005 %
Muut5,7 %5,1 %1 111 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 265 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.