Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 317 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %33,2 %3 560 00073 %
Yle TV214,2 %8,0 %3 498 00072 %
Yle Teema1,8 %2,0 %2 029 00042 %
Yle Fem0,8 %0,9 %1 533 00031 %
Yle yhteensä49,5 %44,1 %3 964 00081 %
MTV313,2 %16,7 %3 616 00074 %
Sub2,9 %3,3 %2 623 00054 %
AVA1,7 %1,6 %1 847 00038 %
C More Total1,0 %0,7 %406 0008 %
MTV yhteensä18,9 %22,2 %3 869 00079 %
Nelonen8,8 %11,3 %3 443 00071 %
Jim2,4 %2,4 %2 199 00045 %
Liv2,7 %3,0 %2 107 00043 %
Hero1,5 %2,2 %1 558 00032 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %269 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,6 %3 774 00077 %
TV52,0 %2,1 %2 265 00046 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 715 00035 %
Frii1,3 %1,3 %1 409 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %155 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 189 00024 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %2 971 00061 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 891 00039 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %1 491 00031 %
Disney Finland4,7 %4,0 %2 354 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %236 0005 %
Muut4,3 %3,9 %1 937 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 317 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.