Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 367 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %34,1 %1 900 00071 %
Yle TV213,5 %7,9 %1 928 00072 %
Yle Teema1,7 %1,8 %971 00036 %
Yle Fem0,8 %1,0 %790 00030 %
Yle yhteensä50,3 %44,9 %2 175 00082 %
MTV314,5 %17,7 %1 937 00073 %
Sub2,8 %3,3 %1 331 00050 %
AVA2,2 %1,9 %968 00036 %
C More Total0,8 %0,4 %202 0008 %
MTV yhteensä20,3 %23,3 %2 078 00078 %
Nelonen8,9 %11,5 %1 839 00069 %
Jim2,1 %2,1 %1 098 00041 %
Liv3,7 %3,8 %1 181 00044 %
Hero1,5 %2,0 %765 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %110 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,8 %2 015 00076 %
TV51,9 %2,0 %1 136 00043 %
Kutonen0,8 %0,8 %727 00027 %
Frii1,5 %1,6 %671 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %62 0002 %
TLC1,2 %0,9 %652 00024 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,6 %1 524 00057 %
STAR Channel2,5 %2,2 %928 00035 %
National Geographic Channel1,3 %1,2 %652 00024 %
Disney Finland3,8 %3,4 %1 160 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %107 0004 %
Muut3,1 %2,9 %880 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 367 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.