Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 378 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %28,2 %1 908 00072 %
Yle TV213,7 %9,0 %1 858 00070 %
Yle Teema1,8 %2,1 %928 00035 %
Yle Fem0,8 %1,0 %776 00029 %
Yle yhteensä48,3 %40,3 %2 133 00080 %
MTV319,5 %27,2 %2 061 00077 %
Sub2,4 %2,5 %1 257 00047 %
AVA1,7 %1,4 %874 00033 %
C More Total1,0 %0,4 %220 0008 %
MTV yhteensä24,6 %31,5 %2 190 00082 %
Nelonen7,4 %9,1 %1 829 00069 %
Jim1,6 %1,6 %1 013 00038 %
Liv3,1 %3,0 %1 209 00045 %
Hero1,3 %1,7 %703 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %115 0004 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,8 %2 003 00075 %
TV51,8 %2,0 %1 143 00043 %
Kutonen0,8 %0,8 %749 00028 %
Frii1,6 %1,7 %655 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,2 %1,0 %651 00024 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,0 %1 551 00058 %
STAR Channel2,4 %2,3 %895 00034 %
National Geographic Channel1,4 %1,3 %662 00025 %
Disney Finland3,8 %3,7 %1 173 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %73 0003 %
Muut3,1 %2,7 %865 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 378 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.