Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %27,1 %1 778 00069 %
Yle TV214,6 %9,1 %1 832 00071 %
Yle Teema1,9 %2,2 %1 022 00040 %
Yle Fem0,7 %0,8 %782 00030 %
Yle yhteensä45,1 %39,2 %2 025 00078 %
MTV315,3 %21,9 %1 939 00075 %
Sub3,4 %3,8 %1 372 00053 %
AVA0,9 %0,7 %843 00033 %
C More Total1,5 %1,0 %269 00010 %
MTV yhteensä21,0 %27,4 %2 065 00080 %
Nelonen7,5 %9,1 %1 801 00070 %
Jim2,5 %2,4 %1 104 00043 %
Liv1,5 %1,6 %1 047 00041 %
Hero1,3 %1,9 %802 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %189 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,0 %1 941 00075 %
TV52,2 %2,3 %1 159 00045 %
Kutonen2,2 %1,9 %987 00038 %
Frii1,0 %1,0 %704 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %67 0003 %
TLC0,3 %0,3 %523 00020 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,4 %1 532 00059 %
STAR Channel3,0 %2,6 %1 048 00041 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %909 00035 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 291 00050 %
Music TV0,4 %0,2 %128 0005 %
Muut5,6 %4,8 %1 040 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 278 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.