Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %28,5 %1 839 00074 %
Yle TV213,4 %9,1 %1 754 00071 %
Yle Teema1,9 %2,1 %919 00037 %
Yle Fem0,8 %0,9 %754 00030 %
Yle yhteensä48,5 %40,6 %2 013 00081 %
MTV319,6 %27,2 %1 960 00079 %
Sub2,4 %2,4 %1 221 00049 %
AVA1,8 %1,4 %872 00035 %
C More Total0,9 %0,4 %197 0008 %
MTV yhteensä24,6 %31,4 %2 073 00083 %
Nelonen7,1 %8,8 %1 729 00070 %
Jim1,6 %1,6 %996 00040 %
Liv3,2 %3,0 %1 180 00047 %
Hero1,3 %1,7 %691 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %99 0004 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,5 %1 881 00076 %
TV51,9 %2,0 %1 107 00045 %
Kutonen0,8 %0,8 %735 00030 %
Frii1,6 %1,8 %651 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,2 %1,0 %648 00026 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %1 500 00060 %
STAR Channel2,4 %2,3 %851 00034 %
National Geographic Channel1,4 %1,4 %659 00027 %
Disney Finland3,8 %3,7 %1 126 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %73 0003 %
Muut3,1 %2,7 %842 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 224 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.