Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 656 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %27,7 %3 686 00070 %
Yle TV214,2 %9,1 %3 690 00070 %
Yle Teema1,9 %2,1 %1 950 00037 %
Yle Fem0,7 %0,9 %1 558 00030 %
Yle yhteensä46,7 %39,8 %4 158 00079 %
MTV317,4 %24,7 %4 000 00076 %
Sub2,9 %3,1 %2 630 00050 %
AVA1,3 %1,0 %1 717 00033 %
C More Total1,2 %0,7 %489 0009 %
MTV yhteensä22,9 %29,6 %4 255 00081 %
Nelonen7,4 %9,1 %3 630 00069 %
Jim2,1 %2,0 %2 118 00040 %
Liv2,3 %2,3 %2 257 00043 %
Hero1,3 %1,8 %1 505 00029 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %305 0006 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,9 %3 944 00075 %
TV52,0 %2,1 %2 302 00044 %
Kutonen1,5 %1,3 %1 736 00033 %
Frii1,3 %1,4 %1 358 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %114 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 174 00022 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,7 %3 083 00059 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 943 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %1 571 00030 %
Disney Finland5,1 %4,3 %2 464 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %200 0004 %
Muut4,3 %3,7 %1 905 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 656 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.