Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 712 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,9 %32,2 %3 972 00076 %
Yle TV27,5 %6,7 %3 634 00069 %
Yle Teema2,2 %2,4 %2 023 00039 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 737 00033 %
Yle yhteensä44,7 %42,6 %4 355 00083 %
MTV316,9 %22,6 %4 014 00076 %
Sub3,5 %3,5 %2 747 00052 %
AVA1,6 %1,4 %1 864 00036 %
C More Total1,6 %0,9 %519 00010 %
MTV yhteensä23,6 %28,5 %4 296 00082 %
Nelonen8,0 %8,8 %3 650 00070 %
Jim2,1 %1,9 %2 160 00041 %
Liv2,3 %2,1 %2 198 00042 %
Hero1,4 %1,8 %1 617 00031 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %348 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %15,3 %4 024 00077 %
TV52,3 %2,1 %2 233 00043 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 825 00035 %
Frii1,5 %1,4 %1 454 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %142 0003 %
TLC0,8 %0,6 %1 171 00022 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,0 %3 044 00058 %
STAR Channel2,8 %2,2 %2 031 00039 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 588 00030 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 510 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %226 0004 %
Muut4,3 %3,5 %1 933 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 712 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.