Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 380 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,5 %32,6 %3 790 00078 %
Yle TV27,2 %6,7 %3 397 00070 %
Yle Teema2,2 %2,4 %2 005 00041 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 679 00034 %
Yle yhteensä45,0 %43,0 %4 085 00084 %
MTV316,9 %22,5 %3 794 00078 %
Sub3,4 %3,4 %2 640 00054 %
AVA1,6 %1,4 %1 825 00037 %
C More Total1,5 %0,9 %480 00010 %
MTV yhteensä23,5 %28,3 %4 035 00083 %
Nelonen7,6 %8,5 %3 412 00070 %
Jim2,1 %1,9 %2 109 00043 %
Liv2,4 %2,1 %2 146 00044 %
Hero1,4 %1,8 %1 588 00033 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %324 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %15,1 %3 764 00077 %
TV52,3 %2,1 %2 185 00045 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 769 00036 %
Frii1,5 %1,4 %1 439 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %135 0003 %
TLC0,8 %0,6 %1 147 00024 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,1 %2 931 00060 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 934 00040 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 546 00032 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 392 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %226 0005 %
Muut4,2 %3,4 %1 875 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 380 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.