Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 367 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %27,6 %3 499 00072 %
Yle TV26,8 %5,8 %3 420 00070 %
Yle Teema2,0 %1,8 %2 083 00043 %
Yle Fem0,8 %0,9 %1 453 00030 %
Yle yhteensä42,4 %36,2 %3 958 00081 %
MTV317,5 %23,9 %3 835 00079 %
Sub3,8 %4,3 %2 768 00057 %
AVA1,5 %1,2 %1 826 00037 %
C More Total0,8 %0,5 %430 0009 %
MTV yhteensä23,6 %30,0 %4 022 00082 %
Nelonen9,9 %12,4 %3 561 00073 %
Jim2,5 %2,1 %2 180 00045 %
Liv2,3 %2,3 %2 159 00044 %
Hero1,2 %1,4 %1 506 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,9 %302 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,1 %3 839 00079 %
TV51,8 %1,8 %2 095 00043 %
Kutonen1,9 %1,6 %1 734 00036 %
Frii1,4 %1,5 %1 309 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %142 0003 %
TLC0,9 %0,6 %1 169 00024 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,1 %2 844 00058 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 818 00037 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 475 00030 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 286 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %236 0005 %
Muut5,3 %4,5 %2 044 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 367 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.