Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %27,2 %1 289 00089 %
Yle TV27,0 %6,5 %1 176 00082 %
Yle Teema2,0 %1,7 %847 00059 %
Yle Fem0,7 %0,8 %548 00038 %
Yle yhteensä41,2 %36,3 %1 340 00093 %
MTV316,4 %22,6 %1 296 00090 %
Sub3,9 %4,2 %983 00068 %
AVA1,6 %1,5 %730 00051 %
C More Total0,9 %0,6 %166 00012 %
MTV yhteensä22,8 %28,9 %1 315 00091 %
Nelonen9,9 %11,9 %1 172 00081 %
Jim2,4 %2,1 %781 00054 %
Liv2,3 %2,3 %806 00056 %
Hero1,5 %1,8 %648 00045 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %115 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %18,8 %1 243 00086 %
TV52,1 %2,0 %808 00056 %
Kutonen2,4 %1,9 %691 00048 %
Frii1,7 %1,7 %563 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %56 0004 %
TLC0,7 %0,6 %453 00031 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,9 %1 045 00073 %
STAR Channel2,9 %2,3 %695 00048 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %602 00042 %
Disney Finland6,1 %4,4 %864 00060 %
Music TV0,1 %0,1 %49 0003 %
Muut5,3 %4,6 %726 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 383 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.