Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 377 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %25,9 %1 300 00090 %
Yle TV219,6 %8,2 %1 252 00087 %
Yle Teema2,1 %2,5 %862 00060 %
Yle Fem0,7 %0,9 %598 00042 %
Yle yhteensä48,3 %37,4 %1 349 00094 %
MTV314,1 %20,9 %1 269 00088 %
Sub3,6 %4,6 %1 006 00070 %
AVA1,4 %1,5 %672 00047 %
C More Total0,7 %0,7 %152 00011 %
MTV yhteensä19,8 %27,7 %1 303 00090 %
Nelonen8,6 %12,2 %1 167 00081 %
Jim2,1 %2,1 %824 00057 %
Liv2,0 %2,4 %816 00057 %
Hero1,1 %1,6 %572 00040 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,5 %114 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %18,8 %1 237 00086 %
TV53,0 %2,9 %883 00061 %
Kutonen2,1 %2,2 %714 00050 %
Frii1,8 %1,9 %579 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %51 0004 %
TLC0,7 %0,8 %428 00030 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,0 %1 114 00077 %
STAR Channel2,4 %2,2 %694 00048 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %623 00043 %
Disney Finland5,2 %4,1 %867 00060 %
Music TV0,1 %0,2 %50 0003 %
Muut4,4 %3,7 %641 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 377 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.