Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,9 %8,4 %836 00061 %
Yle TV218,6 %8,3 %1 038 00076 %
Yle Teema1,6 %1,1 %429 00031 %
Yle Fem0,4 %0,6 %245 00018 %
Yle yhteensä28,6 %18,3 %1 122 00082 %
MTV318,4 %25,6 %1 060 00077 %
Sub5,2 %6,4 %764 00056 %
AVA1,7 %1,7 %460 00034 %
C More Total1,0 %0,9 %111 0008 %
MTV yhteensä26,3 %34,6 %1 136 00083 %
Nelonen13,6 %18,3 %1 027 00075 %
Jim3,8 %3,7 %637 00047 %
Liv3,1 %2,8 %562 00041 %
Hero1,5 %1,9 %362 00026 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,2 %112 0008 %
Nelonen Media yhteensä22,6 %27,9 %1 132 00083 %
TV54,1 %4,1 %697 00051 %
Kutonen2,3 %2,5 %471 00034 %
Frii0,9 %1,0 %232 00017 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %44 0003 %
TLC1,5 %1,2 %282 00021 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,1 %880 00064 %
STAR Channel4,6 %4,2 %531 00039 %
National Geographic Channel3,0 %1,7 %408 00030 %
Disney Finland7,6 %5,9 %677 00049 %
Music TV0,9 %0,6 %126 0009 %
Muut4,9 %3,5 %415 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.