Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %10,4 %800 00058 %
Yle TV28,5 %6,6 %921 00067 %
Yle Teema1,3 %1,0 %383 00028 %
Yle Fem0,6 %0,7 %244 00018 %
Yle yhteensä20,9 %18,7 %1 075 00078 %
MTV318,6 %23,7 %1 032 00075 %
Sub6,6 %7,3 %751 00055 %
AVA1,7 %1,4 %422 00031 %
C More Total1,0 %0,4 %108 0008 %
MTV yhteensä27,9 %32,8 %1 113 00081 %
Nelonen15,9 %18,5 %1 000 00073 %
Jim3,6 %2,7 %585 00043 %
Liv3,7 %3,2 %528 00039 %
Hero1,7 %1,8 %359 00026 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %93 0007 %
Nelonen Media yhteensä25,9 %27,6 %1 094 00080 %
TV52,8 %2,5 %539 00039 %
Kutonen2,8 %2,4 %473 00034 %
Frii1,5 %1,1 %284 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %40 0003 %
TLC1,5 %0,9 %274 00020 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,5 %770 00056 %
STAR Channel5,0 %4,2 %540 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %398 00029 %
Disney Finland8,1 %6,6 %664 00048 %
Music TV0,9 %0,6 %119 0009 %
Muut7,2 %6,3 %522 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 231 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.