Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 313 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %27,1 %1 755 00068 %
Yle TV27,5 %6,2 %1 807 00070 %
Yle Teema2,3 %2,3 %1 150 00045 %
Yle Fem0,7 %0,9 %768 00030 %
Yle yhteensä41,1 %36,4 %2 074 00080 %
MTV314,5 %20,2 %1 934 00075 %
Sub4,5 %5,2 %1 500 00058 %
AVA1,0 %0,9 %859 00033 %
C More Total1,1 %0,8 %261 00010 %
MTV yhteensä21,1 %27,1 %2 084 00081 %
Nelonen9,7 %11,7 %1 811 00070 %
Jim2,8 %2,3 %1 138 00044 %
Liv1,4 %1,4 %1 012 00039 %
Hero1,1 %1,3 %760 00029 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,5 %200 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,3 %1 990 00077 %
TV52,1 %2,0 %1 140 00044 %
Kutonen2,8 %2,4 %1 033 00040 %
Frii1,2 %1,3 %666 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %94 0004 %
TLC0,3 %0,3 %562 00022 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,0 %1 511 00058 %
STAR Channel3,2 %2,4 %1 072 00042 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %893 00035 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 322 00051 %
Music TV0,4 %0,3 %129 0005 %
Muut7,3 %6,2 %1 236 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 313 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.