Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 390 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %27,5 %1 873 00070 %
Yle TV26,8 %5,5 %1 856 00070 %
Yle Teema1,6 %1,4 %991 00037 %
Yle Fem0,8 %1,0 %748 00028 %
Yle yhteensä43,0 %35,3 %2 178 00082 %
MTV320,2 %27,3 %2 139 00080 %
Sub3,2 %3,7 %1 386 00052 %
AVA1,9 %1,5 %1 007 00038 %
C More Total0,6 %0,3 %220 0008 %
MTV yhteensä26,0 %32,8 %2 215 00083 %
Nelonen10,7 %13,4 %1 988 00075 %
Jim2,2 %1,8 %1 113 00042 %
Liv3,0 %3,0 %1 193 00045 %
Hero1,3 %1,6 %761 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %136 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,2 %2 115 00079 %
TV51,6 %1,5 %1 036 00039 %
Kutonen1,0 %0,8 %746 00028 %
Frii1,7 %1,6 %661 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0002 %
TLC1,3 %0,9 %633 00024 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,2 %1 446 00054 %
STAR Channel2,3 %1,9 %853 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %637 00024 %
Disney Finland3,8 %3,1 %1 096 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %112 0004 %
Muut3,6 %3,2 %905 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 390 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.