Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %27,8 %1 819 00073 %
Yle TV26,5 %5,5 %1 754 00071 %
Yle Teema1,6 %1,4 %979 00039 %
Yle Fem0,8 %0,9 %713 00029 %
Yle yhteensä43,2 %35,6 %2 047 00082 %
MTV320,2 %27,3 %2 021 00081 %
Sub3,2 %3,6 %1 344 00054 %
AVA1,9 %1,5 %995 00040 %
C More Total0,6 %0,3 %196 0008 %
MTV yhteensä26,0 %32,7 %2 082 00084 %
Nelonen10,4 %13,1 %1 881 00076 %
Jim2,2 %1,9 %1 082 00044 %
Liv3,1 %3,0 %1 174 00047 %
Hero1,3 %1,6 %761 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %124 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,0 %1 993 00080 %
TV51,6 %1,5 %1 007 00041 %
Kutonen1,0 %0,8 %734 00030 %
Frii1,7 %1,7 %655 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0002 %
TLC1,3 %0,9 %627 00025 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,3 %1 405 00057 %
STAR Channel2,3 %1,9 %812 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %624 00025 %
Disney Finland3,7 %3,1 %1 046 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %112 0004 %
Muut3,6 %3,2 %866 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 228 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.