Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 704 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %27,3 %3 628 00069 %
Yle TV27,2 %5,8 %3 663 00070 %
Yle Teema1,9 %1,8 %2 140 00041 %
Yle Fem0,8 %0,9 %1 516 00029 %
Yle yhteensä42,1 %35,8 %4 252 00081 %
MTV317,5 %24,0 %4 073 00078 %
Sub3,8 %4,4 %2 886 00055 %
AVA1,5 %1,2 %1 866 00036 %
C More Total0,8 %0,6 %481 0009 %
MTV yhteensä23,7 %30,2 %4 299 00082 %
Nelonen10,2 %12,6 %3 799 00072 %
Jim2,5 %2,1 %2 251 00043 %
Liv2,2 %2,3 %2 205 00042 %
Hero1,2 %1,4 %1 521 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,9 %336 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,3 %4 104 00078 %
TV51,8 %1,7 %2 176 00041 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 779 00034 %
Frii1,4 %1,5 %1 326 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %151 0003 %
TLC0,8 %0,6 %1 195 00023 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,0 %2 956 00056 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 926 00037 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 529 00029 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 418 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %241 0005 %
Muut5,4 %4,6 %2 141 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 704 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.