Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 730 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %25,3 %3 715 00071 %
Yle TV219,6 %7,6 %4 000 00076 %
Yle Teema2,2 %2,3 %2 282 00043 %
Yle Fem0,8 %1,0 %1 646 00031 %
Yle yhteensä48,4 %36,2 %4 347 00083 %
MTV315,9 %23,7 %4 039 00077 %
Sub3,2 %4,1 %2 856 00054 %
AVA1,3 %1,2 %1 771 00034 %
C More Total0,8 %0,8 %466 0009 %
MTV yhteensä21,1 %29,7 %4 256 00081 %
Nelonen9,4 %13,5 %3 790 00072 %
Jim2,1 %2,2 %2 306 00044 %
Liv1,9 %2,1 %2 171 00041 %
Hero0,9 %1,4 %1 510 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,7 %334 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %19,8 %4 084 00078 %
TV52,6 %2,6 %2 544 00048 %
Kutonen1,6 %1,7 %1 839 00035 %
Frii1,3 %1,5 %1 347 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %154 0003 %
TLC0,8 %0,8 %1 184 00023 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,9 %3 282 00063 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 981 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 524 00029 %
Disney Finland4,6 %3,7 %2 450 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %256 0005 %
Muut4,0 %3,4 %1 820 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 730 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.