Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %25,2 %1 715 00072 %
Yle TV221,3 %8,0 %1 837 00077 %
Yle Teema2,3 %3,2 %1 114 00047 %
Yle Fem0,6 %0,8 %765 00032 %
Yle yhteensä49,2 %37,2 %1 964 00082 %
MTV312,9 %19,9 %1 787 00075 %
Sub3,7 %4,9 %1 415 00059 %
AVA0,9 %1,0 %797 00033 %
C More Total1,0 %1,2 %225 0009 %
MTV yhteensä18,5 %26,9 %1 895 00079 %
Nelonen8,3 %12,5 %1 716 00072 %
Jim2,5 %2,6 %1 181 00049 %
Liv1,2 %1,4 %970 00041 %
Hero0,9 %1,4 %758 00032 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,2 %205 0009 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %19,1 %1 852 00077 %
TV53,0 %3,0 %1 241 00052 %
Kutonen2,4 %2,7 %1 027 00043 %
Frii1,1 %1,2 %654 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %83 0003 %
TLC0,4 %0,4 %533 00022 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,7 %1 563 00065 %
STAR Channel2,5 %2,3 %982 00041 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %854 00036 %
Disney Finland5,8 %4,5 %1 208 00050 %
Music TV0,4 %0,4 %145 0006 %
Muut5,0 %4,1 %983 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 118 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.