Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 377 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %25,7 %3 561 00073 %
Yle TV219,4 %7,5 %3 725 00076 %
Yle Teema2,1 %2,3 %2 161 00044 %
Yle Fem0,8 %0,9 %1 559 00032 %
Yle yhteensä48,7 %36,5 %4 059 00083 %
MTV315,8 %23,4 %3 790 00078 %
Sub3,2 %4,0 %2 756 00057 %
AVA1,3 %1,2 %1 738 00036 %
C More Total0,7 %0,7 %403 0008 %
MTV yhteensä21,0 %29,4 %3 972 00081 %
Nelonen9,1 %13,3 %3 542 00073 %
Jim2,1 %2,2 %2 252 00046 %
Liv1,9 %2,1 %2 126 00044 %
Hero0,9 %1,4 %1 489 00031 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,7 %311 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %19,6 %3 811 00078 %
TV52,6 %2,5 %2 448 00050 %
Kutonen1,7 %1,8 %1 776 00036 %
Frii1,3 %1,5 %1 323 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %145 0003 %
TLC0,8 %0,8 %1 166 00024 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,9 %3 130 00064 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 854 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 497 00031 %
Disney Finland4,6 %3,8 %2 311 00047 %
Music TV0,4 %0,3 %251 0005 %
Muut3,9 %3,4 %1 752 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 377 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.