Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,2 %24,2 %3 576 00073 %
Yle TV228,4 %9,3 %3 861 00079 %
Yle Teema1,7 %1,6 %2 085 00043 %
Yle Fem0,6 %1,1 %1 558 00032 %
Yle yhteensä51,9 %36,2 %4 135 00085 %
MTV313,2 %22,4 %3 777 00077 %
Sub2,6 %3,8 %2 717 00056 %
AVA1,2 %1,2 %1 668 00034 %
C More Total0,5 %0,5 %381 0008 %
MTV yhteensä17,5 %27,9 %3 960 00081 %
Nelonen8,0 %13,8 %3 587 00073 %
Jim1,6 %2,0 %2 101 00043 %
Liv1,8 %2,2 %2 160 00044 %
Hero0,8 %1,3 %1 399 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,8 %307 0006 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %20,2 %3 833 00079 %
TV56,8 %4,1 %3 054 00063 %
Kutonen1,6 %2,0 %1 833 00038 %
Frii1,2 %1,5 %1 357 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %124 0003 %
TLC0,7 %0,8 %1 156 00024 %
Warner Bros. Discovery10,7 %8,7 %3 521 00072 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 743 00036 %
National Geographic Channel1,7 %1,5 %1 378 00028 %
Disney Finland3,6 %3,5 %2 177 00045 %
Music TV0,2 %0,2 %245 0005 %
Muut3,3 %3,3 %1 705 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 403 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.