Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 325 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,8 %24,1 %3 484 00071 %
Yle TV227,5 %9,2 %3 692 00076 %
Yle Teema1,8 %1,8 %2 149 00044 %
Yle Fem0,7 %1,2 %1 572 00032 %
Yle yhteensä50,9 %36,3 %4 028 00083 %
MTV313,8 %22,7 %3 750 00077 %
Sub2,6 %3,6 %2 785 00057 %
AVA1,2 %1,3 %1 725 00035 %
C More Total0,5 %0,5 %387 0008 %
MTV yhteensä18,0 %28,1 %3 956 00081 %
Nelonen8,1 %13,9 %3 417 00070 %
Jim2,0 %2,4 %2 327 00048 %
Liv1,7 %2,1 %2 129 00044 %
Hero0,9 %1,5 %1 481 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %224 0005 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %20,1 %3 670 00075 %
TV56,9 %3,4 %2 919 00060 %
Kutonen1,5 %1,9 %1 738 00036 %
Frii1,2 %1,5 %1 376 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %117 0002 %
TLC0,7 %0,8 %1 258 00026 %
Warner Bros. Discovery10,6 %7,8 %3 441 00071 %
STAR Channel2,0 %2,1 %1 745 00036 %
National Geographic Channel1,9 %1,7 %1 488 00031 %
Disney Finland3,9 %3,8 %2 222 00046 %
Music TV0,1 %0,1 %223 0005 %
Muut3,6 %3,9 %1 743 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 325 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.