Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,8 %24,3 %1 869 00070 %
Yle TV225,5 %8,1 %2 020 00076 %
Yle Teema2,2 %1,6 %1 166 00044 %
Yle Fem0,8 %1,3 %842 00032 %
Yle yhteensä50,4 %35,2 %2 237 00084 %
MTV316,4 %26,0 %2 102 00079 %
Sub2,4 %3,1 %1 408 00053 %
AVA1,5 %1,6 %928 00035 %
C More Total0,4 %0,2 %188 0007 %
MTV yhteensä20,8 %30,9 %2 195 00082 %
Nelonen9,3 %15,2 %1 899 00071 %
Jim2,1 %2,4 %1 172 00044 %
Liv2,2 %2,5 %1 177 00044 %
Hero0,9 %1,4 %751 00028 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %85 0003 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %21,6 %2 032 00076 %
TV54,9 %2,5 %1 456 00055 %
Kutonen0,8 %1,0 %767 00029 %
Frii1,4 %1,7 %727 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %44 0002 %
TLC1,0 %1,1 %730 00027 %
Warner Bros. Discovery8,4 %6,4 %1 798 00067 %
STAR Channel1,9 %1,8 %840 00032 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %660 00025 %
Disney Finland3,2 %3,0 %1 092 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %84 0003 %
Muut2,6 %2,9 %827 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 410 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.