Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %24,4 %1 904 00071 %
Yle TV225,1 %8,1 %2 063 00077 %
Yle Teema2,1 %1,2 %1 108 00042 %
Yle Fem0,8 %1,2 %878 00033 %
Yle yhteensä50,5 %35,0 %2 275 00085 %
MTV315,9 %25,4 %2 119 00079 %
Sub2,3 %3,2 %1 366 00051 %
AVA1,7 %1,6 %943 00035 %
C More Total0,5 %0,3 %175 0007 %
MTV yhteensä20,4 %30,4 %2 204 00083 %
Nelonen9,4 %15,1 %1 964 00074 %
Jim1,4 %1,7 %1 032 00039 %
Liv2,5 %2,9 %1 205 00045 %
Hero0,9 %1,4 %691 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,4 %130 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %21,6 %2 088 00078 %
TV55,3 %3,5 %1 577 00059 %
Kutonen0,9 %1,1 %835 00031 %
Frii1,3 %1,6 %659 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0002 %
TLC1,1 %1,1 %637 00024 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,5 %1 844 00069 %
STAR Channel1,8 %1,7 %863 00032 %
National Geographic Channel1,1 %1,2 %593 00022 %
Disney Finland2,9 %2,8 %1 072 00040 %
Music TV0,1 %0,1 %99 0004 %
Muut2,5 %2,6 %780 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 430 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.