Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,1 %23,3 %1 816 00070 %
Yle TV231,1 %10,5 %2 025 00078 %
Yle Teema2,0 %2,0 %1 155 00045 %
Yle Fem0,6 %1,0 %793 00031 %
Yle yhteensä52,7 %36,8 %2 150 00083 %
MTV310,6 %19,3 %1 914 00074 %
Sub2,9 %4,5 %1 450 00056 %
AVA0,7 %0,8 %753 00029 %
C More Total0,7 %0,8 %233 0009 %
MTV yhteensä14,8 %25,4 %2 017 00078 %
Nelonen7,2 %12,6 %1 863 00072 %
Jim1,8 %2,4 %1 134 00044 %
Liv1,1 %1,5 %1 026 00040 %
Hero0,7 %1,2 %721 00028 %
Nelosen maksukanavat0,6 %1,3 %192 0007 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %19,0 %1 996 00077 %
TV58,2 %4,9 %1 654 00064 %
Kutonen2,3 %3,1 %1 058 00041 %
Frii1,0 %1,4 %716 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %69 0003 %
TLC0,3 %0,4 %551 00021 %
Warner Bros. Discovery12,3 %10,0 %1 870 00072 %
STAR Channel2,1 %2,4 %985 00038 %
National Geographic Channel2,1 %1,8 %813 00031 %
Disney Finland4,3 %4,2 %1 218 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %146 0006 %
Muut4,2 %4,3 %983 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 306 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.