Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,1 %23,2 %1 745 00068 %
Yle TV229,1 %10,4 %1 918 00074 %
Yle Teema2,0 %2,0 %1 163 00045 %
Yle Fem0,7 %1,1 %828 00032 %
Yle yhteensä50,9 %36,8 %2 092 00081 %
MTV311,1 %19,2 %1 874 00073 %
Sub2,8 %4,3 %1 486 00058 %
AVA0,8 %1,0 %831 00032 %
C More Total0,7 %0,8 %236 0009 %
MTV yhteensä15,4 %25,2 %2 027 00079 %
Nelonen7,3 %12,9 %1 734 00067 %
Jim1,9 %2,4 %1 241 00048 %
Liv1,1 %1,6 %1 016 00039 %
Hero0,8 %1,6 %758 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %156 0006 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %18,7 %1 879 00073 %
TV58,8 %4,4 %1 618 00063 %
Kutonen2,1 %2,9 %1 015 00039 %
Frii1,0 %1,2 %669 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %76 0003 %
TLC0,3 %0,3 %571 00022 %
Warner Bros. Discovery12,7 %9,2 %1 825 00071 %
STAR Channel2,2 %2,4 %996 00039 %
National Geographic Channel2,3 %2,3 %864 00033 %
Disney Finland4,6 %4,7 %1 228 00048 %
Music TV0,2 %0,2 %139 0005 %
Muut4,9 %5,3 %989 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 245 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.