Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,1 %1 729 00067 %
Yle TV210,9 %9,4 %1 785 00069 %
Yle Teema2,2 %2,3 %1 030 00040 %
Yle Fem0,8 %1,1 %776 00030 %
Yle yhteensä41,6 %36,8 %2 012 00078 %
MTV314,6 %19,6 %1 911 00074 %
Sub4,0 %4,5 %1 486 00058 %
AVA1,2 %1,1 %867 00034 %
C More Total1,7 %0,8 %272 00011 %
MTV yhteensä21,5 %25,9 %2 046 00079 %
Nelonen9,2 %12,3 %1 811 00070 %
Jim2,7 %2,4 %1 255 00049 %
Liv1,6 %1,7 %986 00038 %
Hero0,9 %1,2 %791 00031 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %236 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,9 %1 974 00076 %
TV52,5 %2,8 %1 257 00049 %
Kutonen3,3 %3,0 %1 072 00042 %
Frii1,3 %1,3 %684 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %84 0003 %
TLC0,3 %0,3 %538 00021 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,0 %1 592 00062 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 073 00042 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %848 00033 %
Disney Finland6,8 %4,8 %1 317 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %119 0005 %
Muut6,3 %5,4 %1 010 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 254 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.