Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 091 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,6 %1 645 00069 %
Yle TV210,7 %9,5 %1 673 00070 %
Yle Teema2,2 %2,3 %1 017 00042 %
Yle Fem0,8 %1,0 %734 00031 %
Yle yhteensä42,1 %37,3 %1 872 00078 %
MTV314,5 %19,3 %1 785 00075 %
Sub4,0 %4,4 %1 401 00059 %
AVA1,2 %1,1 %839 00035 %
C More Total1,6 %0,8 %245 00010 %
MTV yhteensä21,3 %25,6 %1 903 00079 %
Nelonen9,0 %12,2 %1 675 00070 %
Jim2,8 %2,5 %1 222 00051 %
Liv1,6 %1,7 %952 00040 %
Hero0,9 %1,2 %778 00032 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,2 %209 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,8 %1 830 00076 %
TV52,6 %2,9 %1 221 00051 %
Kutonen3,3 %3,0 %1 036 00043 %
Frii1,4 %1,4 %681 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %78 0003 %
TLC0,3 %0,3 %535 00022 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,1 %1 531 00064 %
STAR Channel3,0 %2,4 %1 010 00042 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %824 00034 %
Disney Finland6,7 %4,8 %1 246 00052 %
Music TV0,3 %0,2 %119 0005 %
Muut6,0 %5,2 %950 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 091 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.