Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,9 %8,5 %767 00056 %
Yle TV29,4 %6,9 %877 00064 %
Yle Teema2,0 %2,3 %406 00030 %
Yle Fem0,7 %0,9 %264 00019 %
Yle yhteensä21,1 %18,6 %1 032 00075 %
MTV318,9 %23,5 %1 023 00075 %
Sub5,7 %5,3 %760 00056 %
AVA2,1 %1,8 %446 00033 %
C More Total1,6 %0,4 %110 0008 %
MTV yhteensä28,4 %31,1 %1 119 00082 %
Nelonen13,6 %17,3 %969 00071 %
Jim4,1 %4,2 %660 00048 %
Liv3,9 %3,5 %543 00040 %
Hero1,4 %1,6 %369 00027 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %108 0008 %
Nelonen Media yhteensä23,7 %27,7 %1 087 00079 %
TV53,8 %4,1 %678 00050 %
Kutonen3,1 %2,7 %496 00036 %
Frii1,4 %1,1 %298 00022 %
The Discovery Channel0,6 %0,6 %45 0003 %
TLC1,7 %1,3 %332 00024 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,0 %894 00065 %
STAR Channel5,3 %4,8 %567 00041 %
National Geographic Channel4,2 %2,6 %357 00026 %
Disney Finland9,4 %7,4 %659 00048 %
Music TV0,7 %0,7 %104 0008 %
Muut5,8 %4,6 %393 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 263 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.