Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 437 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %23,6 %1 829 00069 %
Yle TV29,2 %7,1 %1 817 00068 %
Yle Teema2,0 %1,9 %1 034 00039 %
Yle Fem1,0 %1,2 %849 00032 %
Yle yhteensä40,6 %33,8 %2 157 00081 %
MTV319,7 %25,7 %2 117 00079 %
Sub3,2 %3,3 %1 374 00052 %
AVA2,3 %2,0 %1 012 00038 %
C More Total1,2 %0,5 %228 0009 %
MTV yhteensä26,4 %31,5 %2 215 00083 %
Nelonen11,5 %15,1 %1 950 00073 %
Jim2,2 %2,2 %1 129 00042 %
Liv3,2 %3,1 %1 165 00044 %
Hero0,9 %0,9 %714 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %131 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %21,5 %2 080 00078 %
TV52,6 %3,0 %1 307 00049 %
Kutonen1,4 %1,2 %821 00031 %
Frii1,6 %1,6 %662 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %60 0002 %
TLC1,3 %0,9 %653 00025 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 605 00060 %
STAR Channel2,3 %1,9 %917 00034 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %672 00025 %
Disney Finland4,2 %3,3 %1 136 00043 %
Music TV0,2 %0,3 %104 0004 %
Muut3,3 %2,6 %795 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 437 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.