Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 123 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,8 %35,2 %1 111 00097 %
Yle TV210,5 %8,9 %1 031 00090 %
Yle Teema2,1 %2,1 %741 00065 %
Yle Fem1,0 %1,2 %585 00051 %
Yle yhteensä54,4 %47,3 %1 117 00098 %
MTV316,9 %22,6 %1 050 00092 %
Sub1,6 %1,8 %745 00065 %
AVA1,5 %1,3 %595 00052 %
C More Total1,2 %0,7 %162 00014 %
MTV yhteensä21,2 %26,5 %1 064 00093 %
Nelonen7,5 %10,9 %971 00085 %
Jim1,6 %1,6 %694 00061 %
Liv1,4 %1,5 %566 00050 %
Hero0,5 %0,6 %415 00036 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %54 0005 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %15,1 %1 012 00089 %
TV51,7 %2,1 %716 00063 %
Kutonen1,7 %1,6 %504 00044 %
Frii1,4 %1,6 %430 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0002 %
TLC0,5 %0,4 %355 00031 %
Warner Bros. Discovery5,9 %6,1 %831 00073 %
STAR Channel1,1 %0,7 %476 00042 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %396 00035 %
Disney Finland3,2 %2,0 %607 00053 %
Music TV0,2 %0,1 %36 0003 %
Muut3,7 %2,9 %556 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 123 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.