Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %8,9 %839 00061 %
Yle TV223,0 %10,4 %1 003 00073 %
Yle Teema2,5 %0,8 %468 00034 %
Yle Fem0,6 %0,9 %327 00024 %
Yle yhteensä34,1 %21,0 %1 139 00083 %
MTV314,2 %22,0 %1 020 00075 %
Sub4,4 %5,9 %766 00056 %
AVA1,4 %1,5 %382 00028 %
C More Total0,7 %0,4 %109 0008 %
MTV yhteensä20,7 %29,8 %1 127 00082 %
Nelonen12,4 %18,8 %958 00070 %
Jim2,7 %3,1 %629 00046 %
Liv3,0 %3,5 %571 00042 %
Hero1,2 %2,1 %365 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %77 0006 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %27,7 %1 034 00076 %
TV510,5 %5,5 %849 00062 %
Kutonen2,2 %3,0 %453 00033 %
Frii0,9 %0,9 %277 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %35 0003 %
TLC1,1 %1,3 %317 00023 %
Warner Bros. Discovery15,0 %11,1 %981 00072 %
STAR Channel3,8 %3,7 %540 00039 %
National Geographic Channel2,2 %1,9 %359 00026 %
Disney Finland6,0 %5,6 %653 00048 %
Music TV0,2 %0,2 %104 0008 %
Muut4,4 %4,6 %431 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 250 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.