Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 355 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,8 %23,0 %1 264 00088 %
Yle TV226,9 %9,7 %1 256 00087 %
Yle Teema1,6 %1,9 %813 00056 %
Yle Fem0,7 %1,1 %595 00041 %
Yle yhteensä49,1 %35,8 %1 323 00092 %
MTV313,3 %21,3 %1 263 00088 %
Sub2,6 %3,6 %996 00069 %
AVA1,3 %1,5 %686 00048 %
C More Total0,5 %0,6 %136 0009 %
MTV yhteensä17,7 %27,0 %1 291 00090 %
Nelonen8,0 %13,4 %1 135 00079 %
Jim1,8 %2,3 %837 00058 %
Liv1,7 %2,2 %785 00054 %
Hero1,0 %1,8 %585 00041 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %85 0006 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %19,8 %1 215 00084 %
TV57,3 %3,9 %981 00068 %
Kutonen1,8 %2,2 %681 00047 %
Frii1,6 %1,8 %596 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0003 %
TLC0,6 %0,7 %456 00032 %
Warner Bros. Discovery11,7 %8,8 %1 162 00081 %
STAR Channel2,2 %2,5 %653 00045 %
National Geographic Channel2,2 %2,0 %615 00043 %
Disney Finland4,4 %4,5 %804 00056 %
Music TV0,1 %0,0 %60 0004 %
Muut4,3 %4,1 %610 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 355 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.