Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 655 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,5 %23,8 %3 614 00069 %
Yle TV227,3 %9,2 %3 937 00075 %
Yle Teema2,1 %1,8 %2 329 00044 %
Yle Fem0,7 %1,2 %1 670 00032 %
Yle yhteensä50,6 %35,9 %4 329 00083 %
MTV313,8 %22,8 %3 976 00076 %
Sub2,6 %3,6 %2 894 00055 %
AVA1,2 %1,3 %1 759 00034 %
C More Total0,6 %0,5 %425 0008 %
MTV yhteensä18,1 %28,2 %4 222 00080 %
Nelonen8,3 %14,1 %3 633 00069 %
Jim2,0 %2,4 %2 413 00046 %
Liv1,7 %2,1 %2 193 00042 %
Hero0,9 %1,5 %1 509 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %241 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %20,2 %3 911 00075 %
TV56,9 %3,4 %3 073 00059 %
Kutonen1,4 %1,9 %1 782 00034 %
Frii1,2 %1,5 %1 396 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %120 0002 %
TLC0,7 %0,8 %1 301 00025 %
Warner Bros. Discovery10,5 %7,7 %3 623 00069 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 836 00035 %
National Geographic Channel1,8 %1,7 %1 524 00029 %
Disney Finland3,9 %3,8 %2 320 00044 %
Music TV0,1 %0,1 %223 0004 %
Muut3,7 %4,0 %1 815 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 655 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.