Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,3 %24,6 %1 797 00072 %
Yle TV225,6 %8,1 %1 895 00076 %
Yle Teema1,9 %1,6 %1 069 00043 %
Yle Fem0,8 %1,3 %794 00032 %
Yle yhteensä50,6 %35,6 %2 089 00084 %
MTV316,4 %25,9 %1 977 00080 %
Sub2,4 %3,1 %1 365 00055 %
AVA1,6 %1,6 %921 00037 %
C More Total0,4 %0,2 %171 0007 %
MTV yhteensä20,8 %30,8 %2 064 00083 %
Nelonen9,2 %14,9 %1 785 00072 %
Jim2,1 %2,4 %1 132 00046 %
Liv2,3 %2,5 %1 147 00046 %
Hero0,9 %1,4 %737 00030 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %79 0003 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %21,4 %1 915 00077 %
TV54,8 %2,5 %1 386 00056 %
Kutonen0,8 %1,0 %750 00030 %
Frii1,4 %1,7 %718 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %44 0002 %
TLC1,0 %1,1 %708 00028 %
Warner Bros. Discovery8,4 %6,4 %1 715 00069 %
STAR Channel1,8 %1,8 %794 00032 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %643 00026 %
Disney Finland3,2 %3,0 %1 039 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %84 0003 %
Muut2,5 %2,8 %792 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 243 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.