Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 365 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,4 %23,1 %1 297 00090 %
Yle TV228,0 %10,4 %1 273 00088 %
Yle Teema1,5 %1,5 %762 00053 %
Yle Fem0,6 %1,1 %572 00040 %
Yle yhteensä50,6 %36,0 %1 343 00093 %
MTV312,6 %21,2 %1 243 00086 %
Sub2,6 %3,8 %921 00064 %
AVA1,2 %1,2 %621 00043 %
C More Total0,6 %0,6 %155 00011 %
MTV yhteensä17,0 %26,7 %1 284 00089 %
Nelonen8,1 %13,6 %1 186 00082 %
Jim1,6 %2,0 %755 00052 %
Liv1,8 %2,4 %786 00055 %
Hero1,0 %1,6 %611 00042 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,6 %116 0008 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %20,1 %1 245 00086 %
TV57,3 %4,4 %1 034 00072 %
Kutonen1,9 %2,3 %741 00051 %
Frii1,4 %1,8 %542 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0003 %
TLC0,5 %0,7 %423 00029 %
Warner Bros. Discovery11,7 %9,5 %1 179 00082 %
STAR Channel2,1 %2,2 %610 00042 %
National Geographic Channel1,8 %1,7 %575 00040 %
Disney Finland4,0 %3,9 %787 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %71 0005 %
Muut4,0 %3,7 %600 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 365 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.