Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,9 %8,4 %856 00063 %
Yle TV223,0 %10,5 %1 079 00079 %
Yle Teema2,2 %0,7 %453 00033 %
Yle Fem0,4 %0,7 %287 00021 %
Yle yhteensä33,5 %20,3 %1 163 00085 %
MTV313,3 %21,0 %1 074 00079 %
Sub4,0 %5,6 %768 00056 %
AVA1,6 %1,9 %426 00031 %
C More Total1,0 %0,6 %108 0008 %
MTV yhteensä19,8 %29,1 %1 145 00084 %
Nelonen12,1 %18,5 %1 043 00076 %
Jim2,8 %3,3 %585 00043 %
Liv3,0 %3,5 %603 00044 %
Hero1,5 %2,0 %338 00025 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,4 %94 0007 %
Nelonen Media yhteensä20,2 %28,8 %1 124 00082 %
TV511,3 %7,3 %902 00066 %
Kutonen2,7 %3,1 %514 00038 %
Frii1,0 %1,1 %283 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %46 0003 %
TLC1,1 %1,1 %286 00021 %
Warner Bros. Discovery16,6 %13,2 %1 043 00076 %
STAR Channel3,7 %3,6 %530 00039 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %330 00024 %
Disney Finland5,8 %5,1 %637 00047 %
Music TV0,5 %0,4 %114 0008 %
Muut3,5 %3,0 %403 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 264 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.