Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 737 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,8 %23,9 %3 719 00071 %
Yle TV228,1 %9,2 %4 089 00078 %
Yle Teema2,0 %1,6 %2 263 00043 %
Yle Fem0,7 %1,1 %1 670 00032 %
Yle yhteensä51,6 %35,9 %4 425 00084 %
MTV313,2 %22,5 %4 032 00077 %
Sub2,6 %3,8 %2 816 00054 %
AVA1,2 %1,2 %1 696 00032 %
C More Total0,6 %0,5 %408 0008 %
MTV yhteensä17,5 %28,0 %4 221 00080 %
Nelonen8,3 %13,9 %3 827 00073 %
Jim1,6 %2,0 %2 167 00041 %
Liv1,8 %2,3 %2 231 00042 %
Hero0,8 %1,3 %1 412 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,8 %321 0006 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %20,3 %4 084 00078 %
TV56,8 %4,1 %3 231 00062 %
Kutonen1,6 %2,0 %1 893 00036 %
Frii1,2 %1,5 %1 375 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %127 0002 %
TLC0,7 %0,8 %1 188 00023 %
Warner Bros. Discovery10,7 %8,7 %3 714 00071 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 847 00035 %
National Geographic Channel1,6 %1,5 %1 406 00027 %
Disney Finland3,6 %3,5 %2 290 00044 %
Music TV0,2 %0,2 %245 0005 %
Muut3,4 %3,4 %1 763 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 737 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.