Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 414 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,0 %32,3 %2 063 00077 %
Yle TV27,0 %5,9 %1 821 00068 %
Yle Teema2,1 %2,2 %991 00037 %
Yle Fem1,1 %1,4 %846 00032 %
Yle yhteensä45,1 %41,7 %2 237 00084 %
MTV319,6 %25,5 %2 102 00079 %
Sub2,9 %3,0 %1 316 00049 %
AVA2,1 %1,8 %989 00037 %
C More Total1,1 %0,6 %238 0009 %
MTV yhteensä25,7 %30,9 %2 220 00083 %
Nelonen8,0 %9,0 %1 840 00069 %
Jim1,8 %1,6 %1 043 00039 %
Liv3,2 %2,8 %1 170 00044 %
Hero1,3 %1,6 %807 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %143 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %15,4 %2 045 00077 %
TV52,3 %2,1 %1 100 00041 %
Kutonen1,1 %1,0 %829 00031 %
Frii1,7 %1,7 %713 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0002 %
TLC1,2 %0,9 %630 00024 %
Warner Bros. Discovery7,1 %5,9 %1 533 00057 %
STAR Channel2,5 %1,9 %910 00034 %
National Geographic Channel1,3 %1,1 %687 00026 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 165 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %101 0004 %
Muut3,2 %2,8 %860 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 414 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.