Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,0 %17,1 %972 00071 %
Yle TV28,5 %7,3 %891 00065 %
Yle Teema1,1 %0,9 %314 00023 %
Yle Fem0,8 %0,9 %296 00022 %
Yle yhteensä25,3 %26,2 %1 125 00082 %
MTV319,8 %24,9 %1 059 00077 %
Sub6,6 %6,9 %749 00055 %
AVA1,9 %1,6 %472 00035 %
C More Total1,4 %0,8 %121 0009 %
MTV yhteensä29,8 %34,2 %1 154 00084 %
Nelonen12,0 %12,4 %942 00069 %
Jim3,2 %2,9 %588 00043 %
Liv3,5 %2,9 %552 00040 %
Hero1,9 %2,2 %407 00030 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,7 %116 0008 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %22,1 %1 066 00078 %
TV53,8 %3,2 %583 00043 %
Kutonen2,8 %2,5 %463 00034 %
Frii1,1 %1,0 %274 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %31 0002 %
TLC1,7 %0,9 %325 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,0 %816 00060 %
STAR Channel5,1 %4,1 %596 00044 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %404 00030 %
Disney Finland8,0 %6,2 %719 00053 %
Music TV1,1 %0,6 %117 0009 %
Muut4,0 %2,7 %475 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.