Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV146,5 %43,4 %1 106 00097 %
Yle TV26,5 %5,6 %982 00086 %
Yle Teema2,5 %2,8 %779 00068 %
Yle Fem1,3 %1,7 %657 00057 %
Yle yhteensä56,8 %53,5 %1 118 00098 %
MTV316,6 %22,8 %1 052 00092 %
Sub1,4 %1,1 %664 00058 %
AVA1,5 %1,2 %590 00052 %
C More Total1,5 %0,8 %140 00012 %
MTV yhteensä21,1 %25,9 %1 060 00093 %
Nelonen5,2 %6,4 %938 00082 %
Jim1,3 %1,1 %615 00054 %
Liv1,5 %1,5 %607 00053 %
Hero0,7 %1,0 %419 00037 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %53 0005 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,5 %995 00087 %
TV51,6 %1,4 %631 00055 %
Kutonen1,0 %1,0 %482 00042 %
Frii1,2 %1,4 %461 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0003 %
TLC0,6 %0,5 %350 00031 %
Warner Bros. Discovery6,0 %4,6 %806 00070 %
STAR Channel1,4 %1,0 %489 00043 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %396 00035 %
Disney Finland2,9 %2,1 %593 00052 %
Music TV0,2 %0,1 %21 0002 %
Muut3,7 %3,3 %610 00053 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 118 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.