Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,9 %37,8 %1 096 00096 %
Yle TV216,2 %9,9 %1 045 00091 %
Yle Teema2,0 %2,5 %715 00063 %
Yle Fem0,8 %1,0 %597 00052 %
Yle yhteensä59,9 %51,2 %1 102 00096 %
MTV317,7 %26,8 %1 051 00092 %
Sub1,3 %1,1 %653 00057 %
AVA0,9 %0,6 %493 00043 %
C More Total1,1 %0,7 %131 00011 %
MTV yhteensä21,0 %29,1 %1 066 00093 %
Nelonen4,2 %5,8 %902 00079 %
Jim1,3 %1,2 %608 00053 %
Liv1,3 %1,4 %645 00056 %
Hero0,7 %1,1 %413 00036 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %47 0004 %
Nelonen Media yhteensä7,9 %10,0 %966 00085 %
TV51,0 %1,1 %626 00055 %
Kutonen0,8 %0,7 %439 00038 %
Frii1,0 %1,2 %426 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0003 %
TLC0,5 %0,4 %336 00029 %
Warner Bros. Discovery5,0 %4,6 %790 00069 %
STAR Channel1,0 %0,9 %428 00037 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %401 00035 %
Disney Finland2,4 %1,8 %571 00050 %
Music TV0,2 %0,1 %33 0003 %
Muut3,6 %3,2 %599 00052 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 104 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.