Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 347 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %29,3 %3 645 00075 %
Yle TV211,4 %9,8 %3 568 00073 %
Yle Teema2,7 %3,0 %2 357 00048 %
Yle Fem1,2 %1,7 %1 862 00038 %
Yle yhteensä46,4 %43,8 %4 063 00083 %
MTV310,9 %14,4 %3 582 00073 %
Sub3,6 %4,2 %2 729 00056 %
AVA1,8 %1,5 %1 845 00038 %
C More Total2,0 %0,7 %508 00010 %
MTV yhteensä18,4 %20,8 %3 908 00080 %
Nelonen9,4 %12,2 %3 498 00072 %
Jim2,9 %2,9 %2 393 00049 %
Liv2,6 %2,8 %2 180 00045 %
Hero1,4 %1,8 %1 646 00034 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %325 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %20,4 %3 825 00078 %
TV52,0 %1,9 %2 287 00047 %
Kutonen1,9 %1,8 %1 958 00040 %
Frii1,6 %1,7 %1 477 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %132 0003 %
TLC0,8 %0,6 %1 175 00024 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,6 %3 001 00061 %
STAR Channel2,7 %2,0 %2 009 00041 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 638 00034 %
Disney Finland5,4 %3,9 %2 507 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %227 0005 %
Muut5,2 %4,3 %1 988 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 347 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.