Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %30,6 %3 581 00074 %
Yle TV212,8 %10,9 %3 673 00076 %
Yle Teema3,7 %2,7 %2 290 00047 %
Yle Fem1,2 %1,1 %2 004 00041 %
Yle yhteensä47,8 %45,3 %4 029 00083 %
MTV310,7 %13,5 %3 627 00075 %
Sub2,8 %2,9 %2 676 00055 %
AVA1,9 %1,8 %1 948 00040 %
C More Total1,7 %0,9 %512 00011 %
MTV yhteensä17,1 %19,1 %3 872 00080 %
Nelonen7,8 %8,4 %3 358 00069 %
Jim2,9 %3,2 %2 372 00049 %
Liv3,0 %2,8 %2 187 00045 %
Hero1,8 %2,2 %1 835 00038 %
Nelosen maksukanavat0,6 %1,0 %330 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %17,6 %3 695 00076 %
TV52,8 %3,0 %2 441 00050 %
Kutonen1,8 %2,2 %1 786 00037 %
Frii1,7 %1,7 %1 552 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %164 0003 %
TLC0,9 %0,8 %1 246 00026 %
Warner Bros. Discovery7,8 %8,1 %3 071 00063 %
STAR Channel2,4 %2,4 %2 046 00042 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %1 704 00035 %
Disney Finland5,0 %4,0 %2 485 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %250 0005 %
Muut5,7 %5,7 %2 163 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 255 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.