Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %13,0 %845 00062 %
Yle TV220,4 %17,2 %1 013 00075 %
Yle Teema1,8 %1,6 %387 00029 %
Yle Fem0,7 %0,6 %324 00024 %
Yle yhteensä34,5 %32,4 %1 101 00081 %
MTV310,7 %11,9 %926 00068 %
Sub5,0 %5,6 %724 00053 %
AVA2,7 %3,3 %483 00036 %
C More Total1,8 %0,9 %125 0009 %
MTV yhteensä20,3 %21,6 %1 043 00077 %
Nelonen10,3 %10,6 %871 00064 %
Jim4,4 %4,7 %595 00044 %
Liv3,9 %4,0 %476 00035 %
Hero2,1 %2,2 %417 00031 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,6 %123 0009 %
Nelonen Media yhteensä21,7 %23,1 %1 001 00074 %
TV54,1 %4,6 %621 00046 %
Kutonen2,7 %3,4 %431 00032 %
Frii1,7 %1,5 %322 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0003 %
TLC1,3 %1,3 %293 00022 %
Warner Bros. Discovery10,3 %11,2 %817 00060 %
STAR Channel3,7 %3,9 %570 00042 %
National Geographic Channel2,9 %1,5 %417 00031 %
Disney Finland6,6 %5,5 %690 00051 %
Music TV0,7 %0,4 %111 0008 %
Muut5,9 %5,9 %479 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 205 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.