Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 574 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %30,2 %3 748 00072 %
Yle TV213,5 %11,4 %3 927 00075 %
Yle Teema3,6 %2,6 %2 328 00045 %
Yle Fem1,2 %1,2 %2 073 00040 %
Yle yhteensä47,8 %45,4 %4 329 00083 %
MTV310,6 %13,4 %3 834 00073 %
Sub2,7 %2,9 %2 764 00053 %
AVA1,8 %1,8 %1 982 00038 %
C More Total1,8 %1,0 %554 00011 %
MTV yhteensä17,0 %19,1 %4 096 00078 %
Nelonen8,2 %8,5 %3 604 00069 %
Jim2,8 %3,2 %2 436 00047 %
Liv2,9 %2,8 %2 281 00044 %
Hero1,8 %2,2 %1 874 00036 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,0 %366 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %17,7 %3 952 00076 %
TV52,8 %3,0 %2 533 00048 %
Kutonen1,8 %2,2 %1 848 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 580 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %171 0003 %
TLC0,9 %0,8 %1 282 00025 %
Warner Bros. Discovery7,7 %8,1 %3 198 00061 %
STAR Channel2,5 %2,4 %2 154 00041 %
National Geographic Channel2,6 %1,5 %1 747 00033 %
Disney Finland5,0 %3,9 %2 605 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %264 0005 %
Muut5,8 %5,7 %2 249 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 574 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.